K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg under februari 2008

Av Kikki - 21 februari 2008 09:48


Den här natten har inte varit bra alls. Var verkligen helt slut i kroppen och trodde jag skulle somna jättefort men icke. Tommy somnade snabbt som vanligt, och jag låg där med mina tankar och funderade på livet hur allt egentligen ska bli? När jag verkligen inte kunde somna så gick jag upp och satte mig i soffan och pluggade samhälle. Då fick jag ju i allafall annat i tankarna. Sen vid halv 3-4 tiden så tror jag ändå att jag lyckades somna. Men sen ringde ju klockan kvart i 6 och då var jag inte ens trött. Jag brukar jämt bli pigg när jag sovit för lite, fast senare så kommer den där tröttheten som ett brev på posten. Känner mig redan jättetrött..


Men jag gick i allafall upp och duschade och gjorde i ordning mig. Sen åkte tommy iväg till jobbet och jag satte mig och kollade på tv och åt lite frukost. Sen borstade jag tänderna och fixade till mig lite mer.


Jag tog till och med på mig jackan och skorna idag, så jag var verkligen på väg till skolan, MEN jag kom aldrig fram till bussen. Så sen låg jag bara hemma i Tommys soffa och tänkte på hur mkt jag hatar mig själv just nu. Jag kan ju lika gärna ge upp allting, för det går ju ALDRIG hur mkt jag än försöker, och jag försöker verkligen även fast det kanske inte märks.


Nu är jag hemma hos mig iaf, tog mig en promenad hem.


Man kanske ska skicka iväg ett sms till mor och säga att jag inte gick på skolan. Vi skakade till och med hand igår om att jag skulle gå och göra provet på skolan iaf. Men till och med det bröt jag. Det visar bara hur svårt det är att stå emot..

Jag vill inte göra henne besviken, men jag måste nog göra henne det tyvärr. Sen behöver jag nog sätta mig ner och prata med henne, för nu får hon ta och skicka iväg något till mejl till lärarna för jag känner mig fortfarande så osäker på hur jag ska klara allt? De lärare jag pratat med har sagt att det är okej att jag jobbar hemma, men ändå. Jag vet ingenting. Sen hade jag ju behövt prata med syon också. Men jag kommer aldrig till skott själv. Mamma och jag borde åka till skolan på måndag och prata med honom och leta rätt på vaktmästaren så han kan öppna mitt skåp för jag har ju tappat nyckeln.


Varför skulle det bli såhär? Jag vill bara kunna må bra och gå till skolan nu dom sista månaderna innan studenten. Det känns bara som jag kommer längre bort från klassen, och det vill man ju inte precis. Det är ju nu man ska vara som "tajtast". Men här sitter jag och har inte varit på skolan på länge. Det känns SÅÅÅ BRA! :/


Men nu ska jag faktiskt skriva en positiv sak!


 

Idag har min älskling stått ut med mig i ett halvår! <3


Jag älskar dig bara mer och mer för varje dag, och mina känslor för dig blir bara starkare för var dag som går :) Du anar inte hur mkt du betyder för mig. Jag hade aldrig orkat med alla motgångar utan dig!


Synd bara att jag inte mår så bra idag på våran halvårsdag. Men jag kanske kommer på andra tankar när jag är med honom, det brukar ofta bli så :) Han ska komma och hämta mig vid halv 4 så ska vi hem tilll honom och laga mat och bara mysa :)


Nu ska jag se om jag hittar något nyttigt recept på någon lunch som jag kan göra sen!



Av Kikki - 20 februari 2008 17:02


Nu är jag trött i mina ben efter den här dagens motionerande.

Var iaf jätte trevligt att träffa Annie :) Vi gick runt och kollade på kläder och skor, och både var less för att vi inte har några pengar.


Nu håller mamma på att göra spagetti och köttfärssås, det ska verkligen bli gott nu kan jag lova! Sen kommer älskling och hämtar mig så ska vi åka hem till honom :)


Jag tror även att jag ska färga håret brunt. Det var längesen jag hade brunt hår nu så det kanske är dags för lite förändring?



Av Kikki - 20 februari 2008 13:29


Åh, jag har verkligen inga kläder! Jag blir galen. Hade jag haft lite mer kläder hade man ju känt sig lite fin iaf :/ Man jag får gå på stan och se ut som hej kom och hjälp mig det är lugnt!


Ikväll ska jag till Tommy och jag hoppas att han tar och laddar ner gårdagens gossip girl till mig eftersom jag var så snäll och lät han se på bygglov igår ;)

Jag måste verkligen se till att plugga lite mer ikväll också, har ju prov imorgon som jag måste ner och göra :/ men det är det ända jag tänker göra sen tänker jag gå raka vägen hem! Hade ju faktiskt tänkt att gå till skolan på fredag, för jag borde gå på labben.


I helgen måste jag även plugga hur mkt som helst! :/












Av Kikki - 20 februari 2008 11:28



Gick upp med älskling som vanligt imorse, sen gick jag ocha la mig och kollade på tv och tog det lugnt bara.


Sen vid 9 tiden blev allt fel och det kändes som att hela dagen var förstörd. MEN jag bestämde mig då för att ut ta mig ut och springa, har tänkt göra det jättelänge men det har aldrig blivit av.


När jag väl kom ut var det så himla skönt väder, det kändes nästan som vår om man bortser från snön (a). Dock var det rätt halt runt sjön men det gick bra om man sprang på sidan. Självklart nöjde jag mig inte med ett varv, utan det blev 2 varv ;) Så det blev alltså en springtur på 6,5 km ungefär, om man räknar med vägen till och från sidsjön också.


Nu känner jag mig så himla pigg och glad. Jag måste verkligen börja träna mer. Jag älskar verkligen den där kicken man får av att träna. Det är så underbart!


Senare ska jag ner på stan med Annie som vanligt :) Hoppas att någon hör av sig om min annons på blocket snart. Någon borde väll kunna vara snäll och köpa min gamla jeans. Jag vill verkligen färga håret så jag need money!


Men nu ska jag kolla på providence och äta något :)

Av Kikki - 19 februari 2008 16:04



Ja också fick man mamma att gråta också.. Det finns inget jag hatar mer än att göra folk ledsna =/


Jag hade nyss duschat och stog och plattade håret också kommer mamma och då säger jag att jag inte tänker åka till Annika ändå och då börjar mamma fråga varför jag inte ska dit osv. Jag säger bara att jag inte känner för det och då börjar mamma gråta. Jag blev helt chockad för jag hade ju inte sagt något speciellt? Sen så sa mamma iaf att hon var så ledsen för att hon tycker det är så jobbigt att jag mår som jag gör och att hon så gärna skulle vilja göra något för att hjälpa mig. Men tyvärr finns det inte något någon kan göra =/ Bara för att jag mår dåligt så vill jag inte att någon annan ska må dåligt bara för mig. Det känns bara ännu jobbigare då..


Jag lovade iaf mamma att jag skulle gå till Annika nästa vecka. Det känns som att mamma börjar förstå mer och mer. Förut kändes det som att hon trodde att jag mådde bra bara för att jag åt. Nu vet hon att det inte sitter i vikten och det känns så skönt att hon bryr sig så mkt :)


Så det blev alltså ingen annika idag =/ Jag kände bara att jag inte orkade. Det känns så jobbigt att gå dit som det känns nu, då vill jag visa mig så lite som möjligt.


Jag och mamma åkte iaf iväg en sväng och handlade och skulle försöka lämna in mina byxor på en second hand butik men då tog dom inte emot mer kläder för dom skulle upphöra. Så jag ska försöka lägga ut byxorna på blocket iaf. Jag vet, jag är desperat efter pengar nu!


Nu ska jag knäppa kort på mina gamla byxor till blocketannonsen. Jag förstår inte hur jag kunde ha dom en gång i tiden? Det är ju helt sjukt..Jag skulle inte ens få dom över knäna nu..


Usch, vad den här dagen är jobbig. Jag vill inte känna såhär!









Av Kikki - 19 februari 2008 10:36


Åh, ni är för snälla med mig! Jag får så dåligt samvete..


Fick sms av Anneli nyss  " Vi har en påse med kataloger om sjuksköterska"


Tack! :)


Alltså dom är på Noliamässan men jag kände att jag inte orkade det idag tyvärr :/


Fick även svar av både svenska och naturläraren igår. Dom var iaf lite förstående och det verkade lugnt att jag jobbade hemma :)

Av Kikki - 19 februari 2008 10:17


Idag känner jag bara för att ligga i sängen och inte visa mig för någon.

Gick upp en snabbis med tommy vid halv 7 då han skulle iväg och jobba också passade jag på att göra i ordning lite te för jag har så ont i halsen :/

Jag hade ju tänkt träna imorse men så blev det alltså inte.


Sen igårkväll har jag verkligen inte känt mig bra. Jag insåg verkligen att jag inte kan fortsätta som jag gjort hittils för jag hatar verkligen min kropp. Jag kan knappt kolla på den. Så från och med idag ska jag börja äta mer nyttigt iaf och mer regelbundet.


Jag blir så less att jag inte kan ha några kläder längre. Men ska försöka sälja dom på någon second hand butik iaf för det är i allafall 4 dyra märkesjeans och dom tänker jag inte bara slänga. Får man en hundring styck för dom blir jag glad. Så jag kanske kan införskaffa mig ett par nya jeans snart?


Hade tänkt att skippa mötet med Annika idag, men mamma vill verkligen att jag går dit. Det är väll sant att jag behöver det också men det är så jobbigt att komma dit större än någonsin. Jag vet att Annika inte tror att jag är frisk än men det känns ändå som det när jag gått upp allt jag gått ner. Men men, jag ska väll försöka ta mig dit iaf.


Klockan 12 ska jag lägga mig och äta frukost/lunch och kolla på Providence. Mysigt! :) Orkar inte äta något nu, mår så illa =/


Idag är jag verkligen inte på bra humör..

Av Kikki - 18 februari 2008 17:43


Nu är älskling här och ska sova här också såklart :) Han hade bränt med sig 4 filmer och sen satte vi på en men jag förstår ingenting av den och Tommy verkar halvsova? Haha.


Jag känner mig så rastlös nu. Hade det varit vår hade man kunnat varit ute lite mer men jag vill inte ut i den här blåsten.


Men man kanske ska lägga sig i sängen iaf så inte tommy tycker jag är alldeles för osocial :)



Ovido - Quiz & Flashcards