K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg under november 2009

Av Kikki - 30 november 2009 19:07

Har nyss ätit världens godaste kanelbulle tillsammans med ett stort glas mjölk, så jäkla gott! :)


Lilla familjen for ut en sväng förut. Tommy och albin släppte av mig på stan så jag fick sola och under tiden åkte dom ut till Danne en snabbis. Så äntligen lite brun igen.


Nu ska jag bara mysa med mina fina killar hela kvällen och se på tv.

Herregud vad jag älskar dom!   

Av Kikki - 30 november 2009 14:23

Varit och handlat nu med albin och syrran. Så nu finns det mat, och jag fick äntligen en ny mascara. Snacka om att jag gjort slut på den jag hade, har ju fan tagit en kvart att bara få på någon färg alls på fransarna, men nu ska det väll gå lättare ;) skönt..


Albin sover kvar i vagninsatsen nu. Om en halvtimme ska jag börja med maten. Spagetti och skinksås, så gott ;)

Av Kikki - 30 november 2009 10:17

Fan vad jag hatar att det ska ta sån tid för pengarna att komma in på ica kortet? Jag skulle ju åka och handla idag, men 3 kr är allt som finns på kortet, det kmr jag inte långt på..Men hoppas det kmr in under dagen så vi kan åka iväg! :)


Nu ska jag slänga in en till tvätt i tvättmaskinen och sen göra lunch, pannkaka   

Av Kikki - 30 november 2009 07:18

Inatt sov albin hela natten till halv 6 så då var det lika bra att göra morgon :)

Jag sitter och äter frukost och dricker kaffe och läser bloggar och albin ligger här bredvid och sparkas. Den här stunden på dagen är så himla mysig. Även om klockan inte är mycket, så är det jätteskönt att verkligen ta det jättelugnt på morgonen och mysa i soffan fram till 9 i allafall. Sen måste man ju börja göra i ordning sig osv..


Men igårkväll så fick jag något ryck och började städa, så jag skulle slippa tänka. Så det var ju bra så fick jag städningen gjord i alllafall. Sen så vet jag verkligen inte vad som hände med mig när vi låg i sängen och kollade på film? Tommy var så himla gullig och vi låg och pratade om ALLT..Allt kändes så himla bra efter det och jag kunde somna GLAD..Hatar när jag känner sådär..men ibland blir det bara för mycket. Mycket av det jobbiga var att jag verkligen inte visste vad det skulle bli av mig? Jag hade ju tänkt plugga till sjuksköterska, och så lär det väll bli, men det är så mkt som snurrar..bläsh. Jaja, nu känner jag mig i balans igen och den här dagen ska bli bra :)


Men nu ska jag fortsätta dricka kaffe =)

Av Kikki - 29 november 2009 19:40

Den här dagen har varit jättekonstig..Mitt humör är helt ur balans..Seriöst så får fan kvinnan i mig komma nu?! Men jag hoppas att den är på gång och att det är därför jag känner mig helt urbalans idag. Kan kanske bero på att jag levt på rostade mackor och godis idag också? (a) Kycklingsalladen som jag beställde hem var inte alls något i min smak..Ja, ni hör ju. Det är inte min dag idag..Men snart blir det sängen med mina älsklingar. Jag måste slappna av, det gör man bäst med lite killning, så jäkla underbart :D


Skulle ju inte förvåna mig om mina konstiga matvanor gör att mensen blir skitkonstig också. Skulle fan behöva gå upp något kilo, men hur fan gör man det? Äter ju som en jäkla ko, men inte fan spelar det någon roll. Helt sjukt, vad har hänt med min kropp? Förr gick jag ju upp i vikt superlätt, men det verkar ha ändrats nu när albin kommit till världen :P Skulle verkligen behövt träna 2 gånger i veckan PÅ GYM,  och börja äta RIKTIG MAT. Inte leva på mackor och yoghurt och godis, skitbra kikki..


Undra om man ska satsa på gymkort efter jul, istället för passen på friskis? Känns inte som det är förbränna fett jag behöver, utan BYGGA muskler är det som jag borde fokusera på...Men jag hatar att träna på gym ensam :o


Nej, men nu ska jag sluta babbla, blir bara svammel märker jag. Men hoppas ni haft en bra dag. Imorgon ska jag i allafall ha en BRA DAG. Men natti natti nu! :)

Av Kikki - 29 november 2009 08:19

Albin somnade halv 12 igår, hur han orkade vara vaken så länge är ett stort mysterium. Hade han sovit en massa på dagen hade det ju inte varit så konstigt, men han hade inte sovit NÅGONTING hos Farmor? Sen sov han i försig i bilen påväg hem, men bara 1 timme sammanlagt, och då hade han ju inte sovit på dagen så det är ju inte alls mycket..


Jaja, sen  så har natten varit sådär. Jag har gått upp flera gånger för jag trodde att albin var vaken och ville ha mat, men han ligger ju bara och håller på i sömnen, men det stör mig :P Så till slut gick jag ut och la mig i soffan för jag var så himla trött och ville bara sova, att man ska vara så känslig för små ljud ;)


Vi gick upp vid halv 8 imorse, så nu tar vi det lugnt och myser här bara, dricker kaffe också såklart =)


Men lite om gårdagen nu då. Jag och Tommy lämnade av albin hos sin farmor sedan åkte vi ut till Birsta. Vi köpte ALLA julklappar, nästan. Lite som ska fixas till några grejer, men blir nog lite mer julklappar när pengarna kmr i december. Herregud, finns ju så himla mkt grejer till småttingarna. Kunde ju ha köpt allt på lekplaneten, men det blev lite grann i allafall. Sen köpte vi jättemkt fina kläder till albin. Lite basic grejer som han får börja använda nu eftersom han har så mkt som är för litet, men även lite som han ska få i julklapp. Blev nya pyjamaser också =) Jag var helt säker att inte albin skulle kunna ha pyjamaserna vi köpte för dom såg så stora ut, men hej..dom satt bra? Ja, men han är stor..jag får inte riktigt in det i mitt huvud. Han är ju min LILLA bebis ;p


Sen när vi var klar i Birsta åkte vi hem och lastade ut allting. Efter det åkte vi och åt kebabtallrik på Curres eftersom vi inte ätit någon lunch. Innan vi for hem till Tommys mamma så åkte vi och tvättade bilen, mer än nödvändigt, usch vad den såg ut alltså :P


Igårkväll så fick vi äntligen upp lite julsaker också, så nu är det lite jul här i allafall. Tommy hittade som tur var julsakskartongerna nere i förrådet ;) Sen blev det sen middag, klockan 7, rekord för oss att äta så sent :P Robinsson efter det, och kvällen bestog i stort sett att få albin att sova ;)

Av Kikki - 28 november 2009 22:24

Men vadå piggalbin? :P Här ligger han och bara pratar och vi försöker få honom att sova, men nejnej. Jaja, men snart borde han somna, han har varit jättemkt vaken idag ju, hade inte sovit någonting hos hans farmor idag heller :o



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards