K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg under januari 2008

Av Kikki - 31 januari 2008 16:36



Idag på eftermiddagen så var jag på stan med Vikky. Vi satt och pratade lite och jag köpte min jacka :)

Sen lite senare kom Malin och då köpte vi Emilias present :) Nästa helg ska vi minsann ha kul! :D 


Ja just, jag måste berätta om min tabbe igår. Jag och Tommy skulle ju och sola. Så jag stoppade i pengarna som man skulle, sen går jag in och lägger mig och trycker på den jag tror är startknappen. Jag hör hur Tommys solarium kommer igång i väggen intill och tänker att mitt nog börjar snart men inte då. Så det blev ingen solning.


Så när Tommy solat klart sitter jag och väntar och är hur sur som helst och då förklarar Tommy att han inte heller förstod hur man skulle göra först. Men man skulle tydligen trycka på en knapp VID DÖRREN :s Såg ut som en lysknapp. Det är ju SJUKT! Startknappen till solariumen ska finnas I SOLARIUMET inte VID DÖRREN!


Jag var verkligen jättsur och less sen i säkert 1 timme om inte längre? 50 kr bort för ingenting och jag som verkligen är fattig. Jag lever liksom på 1000 kr i månaden och det är inte mkt! Den här månaden kmr verkligen bli snål kan jag lova. Jag hade nog inte blivit så sur om jag inte mått som jag gjort senaste tiden. Men varje liten motgång tar jag så HÅRT! Älskling förstod det iaf :) Han är verkligen så förstående. Det är inte många som förstår sig på mig och mina problem kan jag lova.


Nu kommer snart älskling hit :) Jag ser så mycket fram emot alla hjärtans dag! Jag har ALLTID varit singel på den dagen, men inte i år! För nu har jag världens underbaraste pojkvän! :)


Jag har inte åkt snowboard någonting i vinter förresten! Kanske är dags snart? ;)



Av Kikki - 30 januari 2008 10:05



Träningen igår gick verkligen sämst, passet var drygt. Var en kille som ledde ett styrka/medel pass. Så det passet blir det nog inte någon fler gång. Vore bättre att köra måndag, onsdag och fredag för då vet jag att det är någorlunda bra pass. Så jag ville bara gå från passet men då skulle jag ha känt mig så dum så jag var kvar hela passet så jag fick väll lite träning i allafall.


Annika blev jätteglad för det går så bra för mig nu :)


Nu sitter jag här och borde vara på skolan, men jag kan inte och jag förstår inte ett skit av den där svenskauppgiften "plocka ut några citat" och sen försöka få fram vad det har med romantiken/upplysningen att göra?

Men jag hoppas jag får skriva om det istället så får mor hjälpa mig på söndag med det.


Så idag ska jag på stan först med Annie en stund, och sedan blir det Subway middag med Carro. Sen vid halv 6 måste jag börja bege mig hemåt eftersom jag absolut ska gå hem. Tommy erbjöd mig skjuts men lite promenad varje dag måste man ha (a) Så han ska hämta mig vid 6-tiden hos mig och då ska vi åka och sola på snygg solariumen i stan ;) Jag är verkligen hur vit som helst nu. I höstas var jag BRUN för då solade jag som en galning men har inte haft råd men nu jävlar ska jag bli brun igen!


Även jag förut i telefon med älskling

"Ser du inte till så jag pluggar ikväll så är du en dålig pojkvän"


Jag vet, jag är såå snäll! Men man sitter ju hellre framför tv;n och myser med sin underbaring än att plugga naturkunskap B! (a) Det kommer gå åt helvete i vilket fall imorgon känner jag på mig. Har ju muntligt förhör på organisk kemi då. Kolatomer hit och kolatomer dit. SÅ KUL!


Nej men nu är det sminkningsdags. Har bara samhälle sen, också ska jag och Anneli göra PA :)


Ska sova hos Tommy sen ikväll också <3

Av Kikki - 29 januari 2008 20:57



Åh, vilken underbar serie! Så jävla bra! :) Kan ju lova att jag inte kommer missa ett avsnitt. Blev såklart popcorn till det ;)


Imorgon blir det inte någon svenska för mig iaf. Jag känner mig inte precis tvingad att gå dit för hon verkade förstå mig ändå om hur det är nu förtiden. Det trodde jag inte om henne så det var en positiv överraskning.


Men ska försöka läsa ut boken nu i allafall. Börjar alltså typ 12 imorgon :)

Kanske skriver mer senare ikväll, men nu ska jag vara lite duktig, försöka iaf..





Av Kikki - 29 januari 2008 15:09


Jag är på så bra humör idag! Var faktiskt jätteskönt och roligt att vara i skolan idag. Ser till och med fram emot resten av veckan. Jag är störd, man ska inte tycka om skolan men det är ju faktiskt bättre än att sitta hemma.


Hinner inte skriva så mkt nu, men skriver nog mer senare ikväll :)

Av Kikki - 29 januari 2008 08:41


Jag måste klippa mig! Varje morgon tar det säkert 15 min innan jag fått till mitt hår bara för att min snedlugg har blivit för lång också vill ingenting bli som jag vill. Så en klippning skulle sitta fint men det var ju det här med min ekonomi som inte är den bästa. Men ska fråga mamma om hon kan betala hälften ;p


Idag känns det som en rätt bra idag :) Efter skolan ska jag hem en snabbis och packa träningskläderna och sen ta bilen upp till Annika och sedan blir det träning med Sara! :)



Ont

Av Kikki - 28 januari 2008 21:43



Nu har älskling åkt hem. Vi låg i min säng och kollade på film och åt godis. Mitt i alltihop blev det lite jobbigt men älskling fick mig snabbt på andra tankar. Vad skulle jag göra utan dig?


Jag har fått världens utslag på mitt ben och det gör så jädrans ont och kliar, jag förstår inte vad det är =/ Det är så irriterande för jag kan inte slappna av så jag undrar hur jag ska kunna sova inatt? Imorgon ska jag iaf till skolan, har ju psykologi och det vill jag inte missa :D


Det känns lite jobbigt ikväll eftersom jag gjort så mkt idag som jag verkligen inte "fick" göra förut. Men jag ska ju leva så då är dom tankarna SÅ FEL!





Av Kikki - 28 januari 2008 16:18


Ja, då har man på sig ett par byxor som mor nyss köpte åt mig. Mina "gamla" byxor fanns inte, eller dom fanns men inte i storleken jag behövde :( Så det fick bli ett par ljusare som inte alls är lika fina =/


Nu kmr strax tommy, jag sa att jag var så godissugen och nu ska vi åka och köpa godis på en måndag. Ja, det var flera år sedan men man lever bara en gång. Jag kan lika gärna fortsätta äta för jag har ändå ätit som en jag vet inte vad idag så det spelar ingen roll.


Sen ska vi hit och jag ska väll äta middag då och sen ska vi kolla på film och äta godis! Mys med min älskling. PRECIS vad jag behöver just nu :)



Av Kikki - 28 januari 2008 11:34



Mamma kom in till mitt rum imorse när jag gått och lagt mig i sängen igen. Hon förstod att jag inte mådde bra så vi pratade en stund, och senare idag ska vi ner på stan och köpa nya byxor. Men jag vill nog ha likadana som jag köpte häromveckan fast större storlek nu..


Min moder fick verkligen övertala mig om att jag måste acceptera att jag inte kan ha så liten storlek på byxor. Jag hade ju förfan mycket större storlek förr i tiden och ändå mådde jag så bra och hade pojkvän så jag kan ju inte ha sett allt för jävlig ut?


Idag så hade jag ju tänkt läsa ut min bok. Men jag kan inte läsa för min koncentration är sämst, det går verkligen inte! Jag kan inte läsa böcker, och speciellt inte böcker som är skriva för 100 år sedan. Hur ska det här gå?


Imorse var det mkt tankar i mitt huvud om hur jag skulle göra? Men jag kom fram till att jag inte ska släppa allt nu när jag kommit igång med allt. Så inget fuskande har det blivit för jag ska springa vårruset! 





Ovido - Quiz & Flashcards