K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Kikki - 8 februari 2008 15:57


Jag hade helt glömt bort att det är den första studentfesten den 15onde, alltså på fredag om en vecka ;) Det är bara det att jag är pank. Så ska jag kunna gå på den vilket jag SKA så måste jag vara snäll med min mor och far närmaste veckan så dom kan betala biljett och alkohol (a) Får se hur det går..


Nu hoppas jag mamma kommer snart, jag är så rastlös!

Av Kikki - 8 februari 2008 13:23


Jag måste bara tacka Anneli här nu i min blogg för hon är så snäll och verkligen bryr sig. Det betyder mer än du tror! :)


Nu har jag suttit och "lekt" lite med studieplanen eller vad det heter? Jag och syrran fixade den i somras och skrev in de betyg jag fått. Så nu har jag skrivit in lite fler betyg och även skrivit in vad jag tror att jag ska få för betyg nu på vårtermninen. Blir det som jag skrivit in med betygen som jag tror för jag har varit snäll och satsat på G i de flesta ämnen förutom VG i några få. Då kommer jag ha 14.02 Ja, det kanske inte är så mkt. Men jag trodde jag skulle ligga på 12 (a) Det bästa är att för att komma in på sjuksköterskeprogrammet ska man ha runt 14-15 :D Det är ju kanoners! Jag ska nog prova att söka in i april bara för skoj för jag lär inte komma in. Men ändå, då är det inte alls mkt jag måste läsa upp! Jag trodde jag skulle få läsa upp typ 10 ämnen. Det känns så skönt!

Mammas kompis dotter hade ju kommit in på MIUN med bara typ 12 i meritvärde? För det fanns lediga platser. Så man kan ju alltid hoppas att det finns lediga platser till hösten (a). Skulle jag få börja plugga till hösten skulle allt kännas så bra! Så att jag kommer någon vart. Jag vill få klart min utbildning.


Ibland funderar jag på om jag inte ska ta det lugnt något år och bara "slappa" och kanske jobba med tanke på allt..


Men när man får börja plugga på högskola blir det en helt annan sak. Det känns som att människorna där är lite mer seriösa. Sen så är det ju jätte roliga ämnen man läser när man ska bli sjuksköterska. JAG LÄNGTAR! Det ska bli så kul och intressant!


Så nu känner jag mig på lite bättre humör :) Syrran ska med och handla sen så det blir kul att få träffa henne en stund också. Måste be mamma att vi tar en sväng förbi stan också för jag måste hämta ut en sak inför torsdag och det kmr aldrig bli av om jag inte gör det idag ;)


Sen blir det alltså handling på ICA maxi och sen ska det provas sängar och även köpning :) Efter det där ska jag direkt till Tommy också ska vi väll laga mat och bara mysa :)


Imorgon så ska vi bara ut en sväng på dagen och sen ska jag hem och fixa i ordning mig inför kvällen! :D Den här gången ska jag bara ha kul! Det ska absolut inte bli som det blivit förut :) För jag är så laddad!

Av Kikki - 8 februari 2008 08:14


Jag blir så arg! Sov verkligen dåligt inatt, blev nog bara 3 timmars sömn för jag mådde så illa =/ Gick upp vid halv 2 tiden och tog 2 mackor och mjölk för jag trodde att illamåendet kanske berodde på att jag var hungrig? För jag gick ju och la mig hungrig så. Men inte blev det bättre av lite mat i magen, det kändes precis som innan. Nu var jag bara rädd att mackorna skulle komma upp, för det kändes så men så blev det inte som tur var.

Sen ringde klockan vid halv 8 och då kände jag mig jättehungrig och illamående? Så jag åt frukost på en gång, en riktig sådan. Den bestod av två stora mackor, gröt med mandel och nötter och ett stort glas juice. Då trodde jag verkligen att det skulle kännas bättre men det blev det ju inte =/ Så nu sitter jag här och tycker synd om mig själv samtidigt om som jag blir så less på mig själv.


NÄSTA VECKA är det skärpning. Då är det KIKKI I SKOLAN VARJE DAG! Okej, om jag är hemma en dag men då ska det vara en dag. Så tänkte jag om den här veckan också men nu ska jag verkligen försöka fixa det här.


Jag  förstår inte varför jag mår så illa? För det är inte "magsjuka" illamående. Det känns annorlunda som det känns nu. Kontigt :s


Men nu ska jag inte sitta vid datorn, ska borsta tänderna och sen lägga mig och läsa gamla SOLO tidningar tror jag..



Ovido - Quiz & Flashcards