K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Kikki - 18 februari 2008 17:43


Nu är älskling här och ska sova här också såklart :) Han hade bränt med sig 4 filmer och sen satte vi på en men jag förstår ingenting av den och Tommy verkar halvsova? Haha.


Jag känner mig så rastlös nu. Hade det varit vår hade man kunnat varit ute lite mer men jag vill inte ut i den här blåsten.


Men man kanske ska lägga sig i sängen iaf så inte tommy tycker jag är alldeles för osocial :)



Av Kikki - 18 februari 2008 13:51


Jag kom att tänka på en sak som mamma sa häromdagen då jag pratade med henne om att jag var så less på alla som klagar på att de är för tjocka och att vissa äter så lite. Då sa mamma "Men det är inte vikten som spelar någon roll, det handlar om hur man mår där inne och där mår inte du bra" Det var så gulligt sagt tycker jag :)


För mig spelar det ingen roll om jag väger 50 eller 70, jag mår ändå precis likadant tyvärr. Fast det är klart, kroppen mår ju bättre fysiskt men det är ju inte där problemen sitter. Det är så konstigt allting..


Sen så tror jag att jag ska slänga precis alla byxor jag har i garderoben för nyss när jag började prova en massa jeans så passade dom verkligen inte och det är det som får mig att känna mig så stor. För när jag bara har mjukisbyxor känns det mycket bättre. Så när jag får studiebidraget ska jag på jakt efter dom perfekt jeansen! Det är nog bäst att börja kolla redan nu för att hitta jeans är inte det lättaste.


Jag är så himla glad att jag har min älskling som stöttar mig hela tiden. Som i helgen då jag hade så mkt jobbiga tankar så tröstade han mig och sa att jag har mkt snyggare kropp nu än jag hade när jag smalare. Ni förstår inte hur underbart det kändes att höra det :) Jag måste bara försöka inse det själv också! Det är även ett halvår på torsdag <3 Tiden går så fort!


Jag kanske får ta och kolla efter jeans på onsdag då jag ska på stan med Annie :)


Nu ska jag rensa min garderob och SLÄNGA en massa jeans. För jag vet hur det kan bli annars "Men blir jag lite smalare kan jag ju ha alla mina jeans igen" Ja, och då var vi där igen och dit vill vi inte så hejdå med er! :)



Av Kikki - 18 februari 2008 10:36


Kom nyss hem, blev en promenad hem från älskling idag.


Vi har haft en jätte mysig helg. I lördags så skjutsade mamma mig och Tommy hem till honom och då åkte vi ut och handlade på en gång nästan.

Till middag gjorde vi så himla god mat! Det var kyckling i ugn med en jättegod sås gjord av matlagninsgrädde och creme fraiché och soja och något mer var det också men det kmr jag inte ihåg vad det hette.


Jag som fortfarande inte "lärt" mig äta vissa saker blev lite less först när tommy sa att det skulle vara grädde i såsen och då sa jag att jag inte åt grädde och så säger tommy att det är matlagningsgrädde så jag gick med på det till slut. Fast självklart letade jag upp den med minst fetthalt. Men men, jag lär mig nog att äta även grädde med tiden :)


Sen på kvällen så kollade vi lite på melodifestivalen och sen såg vi "Se upp för dårarna" Vi somnade ovanligt tidigt tycker jag men det var skönt! :)


Söndagen bestod av promenad med älskling. Jag trodde aldrig jag skulle få med honom ut men han följde med helt frivilligt :) Senare på dagen så åkte vi och köpte pizza och tog med oss hem ;) Gott!


På kvällen när vi låg och kollade på Singing Bee och det kom reklam för filmen King kong så säger Tommy " den där ska vi se sen" och jag får typ världens utbrott " Vaa? Nej, aldrig! Vi ska ju se Wallander! Aldrig att jag ser king kong" Sen låg jag och tjurade i typ 15 min till klockan var 9 och då bytte tommy till 4an så jag fick se Wallander.


Haha, jag vet att jag är lite tjurig ibland. Men jag har haft så jobbiga tankar i helgen och när jag gått och sett fram emot något också blir det inte av så blir jag så less =/ Det där kommer nog också gå över med tiden. Men det tar tid!


Inatt så vaknade jag vid 4 tiden och var hur pigg som helst? Men jag lyckades somna om igen tills älskling skulle upp och jobba. Gick väll upp vid 7-tiden även fast jag hade kunnat sovit hela dagen. Men jag var så hungrig och pigg så jag orkade inte sova mer.


Så nu är jag alltså hemma, och ingen skola idag. Det känns skönt att mamma verkligen börjar förstå att jag tycker det är jätte jobbigt att gå dit :(


Jag önskar verkligen att jag kunde gå till skolan :/ Att gå till skolan har ALDRIG varit ett problem för mig. Jag är även väldigt morgonpigg så jag gick jämt upp halv 6 och fixade i ordning allt och såg fram emot att få komma till skolan. Det kan man inte säga att jag gör nu :/

Ovido - Quiz & Flashcards