K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Kikki - 7 februari 2008 23:48


Lägger mig i sängen och lyssnar på musik eftersom jag ofta gör det på kvällarna och brukar till slut somna med musiken på. Ikväll gick det inte..

Jag är hungrig, ont i huvudet, och hela jag känner mig så orolig på något sätt?


Jag hatar när jag inte kan sova. Det finns inget bättre än att sova för då slipper man tänka och känna alla jobbiga känslor som kmr hela tiden.


Men ikväll kunde jag inte låta bli att tänka när jag låg där i min säng. Det är så mkt jag funderar över och oroar mig över. Jag låg där och försökte räkna upp hur mkt det är jag oroar mig över, och det blev tvåsiffrigt iaf.

Det jag mest oroar mig över är om jag kommer orka med skolan och vara där så mkt som krävs för att få Godkänt i alla ämnen jag läser? Skolan känns jätte jobbig och inte alls kul längre. Eller ja, den är kul om man har lust men det har jag ju inte så ofta? Är så mkt annat som tar upp min tid. Allt är så krångligt. Jag vet varken ut eller in längre.


Jag har nog inte riktigt klarhet i hur jag ligger till i skolan det är mest det. Det jag skulle behöva är något möte med lärarna jag har så dom kan ge mig någon sorts planering med vad jag måste göra för att få godkänt osv.

Nu när jag inte vet någonting och lärarna inte verkar förstå så mycket så känns det inte alls bra. Jag känner mig så osäker!


Hela tiden tänker jag på att jag vill jobba till sommaren och ha extrajobb och allting. Kommer jag orka det? Kommer jag börja må bättre, eller sämre? Jag blir galen av att inte veta någonting. För jag vet hur lätt det är att falla tillbaka, men jag ska inte göra det. Jag vill bara kunna känna mig nöjd med mig själv och känna att jag duger precis som jag är.


Jag borde egentligen bara ha typ 10 läsare av min blogg för den är inte precis så rolig att läsa. Men det känns ändå roligt att så många läser, men man är ju väldigt nyfiken på vilka alla är :)


Nu vet jag inte vad jag ska göra? Vill inte gå och lägga mig för jag mår så illa också känner jag mig jättevarm och svettas om vartannat. Jag vet inte vad det är som händer med min kropp? Igår fick jag springa ut och in på tommys balkong för jag svettades så mycket? Konstigt..


Jag får väll ta och läsa lite bloggar. Kanske borde äta något också för jag är så hungrig..


Av Kikki - 7 februari 2008 21:41



Jag skulle inte skriva mer blogg ikväll? Men jag är så rastlös så då måste jag skriva.


Jag har märkt att jag verkligen skriver ut allt om mitt liv här, jag vet inte om det är bra eller dåligt. Men det är ju MIN blogg så jag borde ju få skriva vad jag vill?


Idag när jag gick till friskis så gick jag och funderade på varför jag tycker det känns jobbigt att gå till skolan? Det är ju inte det att jag tkr det är jobbigt att gå på lektionerna o sådär? Men jag är ju så noga med allt, att jag ska vara perfekt och jag orkar inte vara perfekt varje dag.


Jag skulle vilja kunna gå upp ur sängen på morgon och klä på mig och gå till skolan och känna att jag duger! Men så känns det inte. Sen är det annat som känns jobbigt, men det tänker jag inte skriva för då kmr det bara bli ännu jobbigare att gå till skolan.


Men åter till något roligare, provade nyss kläderna inför lördag och jag tror jag ska fråga syrran om jag får låna hennes skärp att ha till som hon beställde från asos. Tror det skulle passa bra till min svarta "långa" tröja. Sen blir det nog mina svarta skor också med lite klack sådär. Det blir nog bra om jag inte halkar ihjäl mig men jag får ta emilia som stöd.



Av Kikki - 7 februari 2008 20:20


Det är så jobbigt att ALDRIG känna sig mätt! Har jag tex ätit en riktig middag så är jag hungrig en kvart efter. Jag behöver få komma till min dietist snart så ska jag fråga om ett riktigt matschema för en som tränar som jag då kan följa. Tror det kan vara bra för mig, för just nu är jag så osäker på om jag äter för lite eller för mkt? 


Idag så har dagen spenderats i Tommys lägenhet :) Gick iväg till ICA och köpte baguetter och risifrutti. Annars så låg jag bara i soffan och kollade på tv. Sen vid tre så GICK jag till friskis från granloholm. Det gick faktiskt mkt fortare än jag trodde så jag fick sitta på friskis 45 minuter innan passet började (a) Jag vägrar verkligen betala buss, speciellt nu när dom höjt priserna. Fattiga jag har inte råd med buss tyvärr.


När jag kom hem så möts man av mamma och pappa i dörren och dom såg ut som om dom inte sett mig på 1 månad!

"Hej, åh vad kul att du är hemma! Det var så tomt här hemma igårkväll"

Sen så fick jag se ett sms som mamma hade försökt skicka till mig igårkväll men som inte hade gått att skicka iväg. Hon är ju allt för gullig min mor :)

Men det känns lite jobbigt när dom verkar sakna en så mkt när jag inte är hemma? Jag får bara en massa skuldkänslor. Jag undrar verkligen hur dom ska reagera till sommaren då jag hoppas på att få flytta med min älskling.

Men mina föräldrar får ju faktiskt skylla sig själv att jag inte är hemma så ofta eftersom jag har en för liten säng så inte tommy kan sova här, eller han får ju inte sova här för mig för jag kan inte sova 2 st i en 90 säng.


MEN IMORGON!


Ska jag och mamma åka och kolla på säng! Så jag blir tvungen att skippa träningen =/ men ska jag få en ny säng i år är det väll lika bra att åka och kolla på den imorgon så älskling kan börja sova här mer :) Får bli träning på söndag istället.


Igårkväll när Tommy kom och hämtade mig efter träningen så var klockan kvart över 7 vilket betydde att sjukhuset då började om en kvart! Så jag hade lite bråttom (a) MEN NEJDÅ! När jag slår på tv;n så är det inte ens sjukhuset! :@


Nu har jag nyss ätit popcorn. Är jag mättare för det? Nej, snarare hungrigare. Jag blir galen! Det känns som jag äter för lite men ändå för mkt? För jag äter så konstigt. Men jag ska nog äta rätt mkt eftersom jag tränar? Ja, det tkr vi! Sen är det så mkt finare att ha lite att ta i så MAT ÅT FOLKET! :D Ät och var glad!


Imorgon gott folk ska jag på skolan, ja det säger jag jämt! Men har ju bara psykologi så det är bara kul! Men det sa jag förra fredagen också men imorgon ska jag! :)


Nu hade jag verkligen behövt mitt bröd från ICA MAXI! Det är det ända brödet man blir mätt av, för en stund iaf, och som är så himla gott! Men imorgon ska jag och mor handla på Maxi så då ska jag köpa mitt bröd ;)



Ovido - Quiz & Flashcards