K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Kikki - 6 februari 2008 13:34


Den här dagen finns det inte så mkt att säga om, orkar inte gå in på en massa saker. Det känns bara väldigt jobbigt så mycket kan jag säga.


En bra sak med den här dagen var att jag satt och räknade ihop mina poäng nyss. Efter vårterminen så har jag faktiskt 2350 poäng. Jag trodde jag skulle ha precis så jag ska få ta studenten. Men jag har alltså bara 150 poäng mindre än alla andra, så det känns så himla skönt :)


Jag kommer ihåg i tvåan på gymnasiet, då var jag verkligen JÄMT i skolan även fast jag inte mådde bra? Betygen höjdes och jag tog tag i allt. Var jättenoga med att ALLT skulle vara perfekt, och att JAG skulle vara perfekt. Hur orkade jag?  Jag kommer ihåg hur slut jag var på slutet av vårterminen då det var så mycket som det alltid är innan loven. Men jag klarade av tvåan på gymnasiet hur bra som helst och blev glad över att betygen blev så bra som dom blev.


I början av trean tänkte jag att jag skulle satsa ALLT, jag skulle inte ha något G alls. Se hur det gick? Nu orkar jag knappt vara i skolan, jag måste försöka nöja mig med godkänt i betyg. Jag vet inte vad det är som gör att jag inte orkar lika mycket nu? Jag kanske körde slut på mig i tvåan?


Allt känns bara så konstigt, för jag är mycket piggare nu. Men det ändå dom där känslorna som finns där som jag försöker börja lära mig att leva med och det är nog det svåraste och jobbigaste som jag kommer att göra i hela mitt liv.


Jag kommer ihåg när jag var mindre också gick jag och tänkte på hur det skulle vara att ha dom här problemen som jag har nu. Då trodde jag att det bara var att äta och bli frisk. Men då visste jag inte mycket, mer vet jag nu. Bara för kroppen mår bra, som den nog gör nu, så finns det mycket mer att jobba på. 


Men på lördag ska jag minsann släppa alla problem och bara ha kul! :) Jag ser verkligen fram emot helgen :)


En positiv sak också är att jag orkar göra mer saker nu. Förut festade jag ALDRIG, orkade aldrig umgås med folk osv. Men det gör jag nu, så det är kul :)


Av Kikki - 6 februari 2008 09:41



Nu sitter jag bara här och läser en massa bloggar. Vaknade för en stund sen så jag ska väll snart ta och hoppa in i duschen.


Det blir ingen svenska för mig idag iaf. Jag ska mejla henne så hon kan skicka det dom håller på med nu. Så jag ska väll gå ner till samhällen, försöka att ta mig iväg i allafall. Jag hoppas verkligen jag kan komma iväg, men så säger jag jämt och sen blir allt fel. Men vi får se :) Jag gör mitt bästa!


Senare idag ska jag ner på stan och träffa Annie :) Vi ska käka på subway. Sen ikväll blir det träning, ska försöka få med mig Sara. Efter träningen så hoppas jag Tommy kan komma och hämta mig så ska jag sova där sedan :)


Men nu, duschen!

Ovido - Quiz & Flashcards