K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

En månad kvar!

Av Kikki - 18 januari 2011 11:18

Nu har jag nyss handlat massa mat :D och 3 paket libero blöjor för 217 kr är ju superbra. Tack Willys! :)


Ringde och bokade magnetröntgen imorse också, tänkte att det skulle vara väntetid flera månader. Men 16 februari fick vi en tid..Bara en månad kvar, men det är ju jättebra att vi fick en tid rätt så snabbt iaf. Men hur ska Albin klara sig utan välling där på morgonen? Han måste tydligen vara fastande 24 timmar innan, MEN han skulle kunna äta yoghurt och välling osv, men inte någonting alls 6 timmar innan..SÅ han kommer ju bli jätteledsen och grinig bara för han inte får någon välling på morgonen och sen ska de dessutom sticka honom innan röntgen :( Ja, herregud..jag vill inte ens tänka på det. Vore en sak om man kunde förklara för honom, men han kmr ju tycka att mamma är jättedum som inte ger honom välling och sedan tillåter att sköterskorna får sticka honom och sedan dessutom tillåter att han ska sövas. Men det är ju tur att dom här små glömmer ganska fort iaf, hoppas jag..  


Vi skulle få hem mer information om allt och hur det ska gå till, och det kmr gå bra för jag vet att alla sköterskor är så gulliga och bra, speciellt när det handlar om såhär små barn!

 
 
Carro - mamma till Noel

Carro - mamma till Noel

18 januari 2011 12:54

Det är garanterat tusen gånger jobbigare för er än för honom, allt kommer gå så fort och ibland kanske det är bra att de inte förstår. Skönt att ni slapp vänta så länge iallafall : )


Sv: Ja, man får försöka hinna med sig iallafall, men så typiskt att han ska bli sjuk första veckan, vill ju inte börja med att hamna efter..:b

Men, hur ser era dagar ut? Noel är ledig varje fredag iaf, tänkte om vi skulle ta och hitta på någonting? kanske Emma och Jessica också är på? : )

Skt om er!

http://intox.blogg.se

 
Carro

Carro

18 januari 2011 18:55

Tack vad du är snäll <3

http://norbergcaroline.blogg.se

 
Mari

Mari

18 januari 2011 21:29

vi gjorde en magnetröntgen på edwin som är en månad mindre än albin. detta gjorde vi 22:e december. och det gick kanoners. för det första kommer du få massa information. fast dock så rör den mesta av infon mer typ operationer osv, i alla fall den jag fick. men åter till saken. du kommer få skaffa emla-plåster (eller hur det stavas) som det är bedövningssmörja i. och det ska på innan man åker hemifrån.

och angående fastan så gick det super bra här hemma. det var fastande som gäller, bara för att de inte ska må illa på sövmedlet och eventuellt inte spy upp det. 12 timmar innan körde jag allt som var i fastform. sen välling till sängen. och OM han vakna på natten skulle han få välling till klockan två men inget efter det. då var det hel fastande som gällde..

och på morgonen åt vi ingen frukost, inte ens mamman och pappan eftesom sonen då skulle bli arg på oss om han inte fick nått. det var bara att klä på sig. väcka liten. klä på han. och bege sig till sjukhuset..

väl på barndagvården så var det mycket nytt att ta in. hittade leksakerna direkt som han lekte med medan vi väntade. fick en rock som han fick byta om till, fick behålla strumpor och byxor på. så tips är att ta ett par strumpor som inte sitter så jätte hårt åt..

när det var dax för nålstickning. så gick det till så att han fick lugnade först. i form av en sup vilket fick värka en stund. sen bort med blåstrerna som bedövat.. och de på barndagvården lägger ingen större vikt på själva nålstickningen. om de inte hittar några käl så får narkosteamet göra det när barnet är sövt.. så på edwin fann de inga käl. han är svårstucken plus så är de i en ålder så att kärlen är små och så är de "rund och goo" - som narkosläkaren sa ;)

och inne till sövningen fick både mamman och pappan följa. det berode tydligen på narkoteamet vad de sa. men de sa inget till oss.. och det gick jätte bra att söva. gick fort. sonen låg stilla och prata i masken in i det sista. fick veta lite där vad om skulle hända, de berätta att han kommer snarka när typ allt är klart. och hosta gör de oxå som tydligen kan låta hemskt..

sen fick vi gå. vi passade på att äta frukost i cafeterian medan vi väntade. gick sedan till barndagvården och väntade. när jag blev uppringd ca 2 timmar senare (jaa, det tog en sån låång tid) så fick jag gå till uppvaket. fick sedan sitta vid hans säng. när han var tillräckligt pigg så fick v komma tillbak tll barndagvården. edwin fick välling. och ville absolut inte sitta. utan han skulle gå och vimla omkring..

vällingen fick han behålla. och vi fick åka hem en timme senare. så 7:30-12:15

ps. det jag nämnde om strumpan innan är att det satt dropp i hans fot. och med tajta strumpor kan jag uppleva att det gör ont med den dära plastbiten tryckt mot kroppen. strumpan drog de över så han inte skulle rycka ut droppet. vilket han blev av med på barndagvården.

Hoppas det hjälper dig lite i dina "förberedelser"

http://mixan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kikki - 21 januari 2011 20:09

Nu har jag fått hem min älskade dator ;) I och med det känner jag också att jag, som vanligt vill vara jobbig med er, och byta blogg IGEN! Jag vet ju själv att det är blogg.se det ska vara för bloggplatsen tröttnar man på när man inte kan hålla på me...

Av Kikki - 21 januari 2011 14:27

    Här är Tommys bilhistorik, när vi blev tsm hade han den där lilla röda. Mycket roliga äventyr med den. Glömmer aldrig när JAG skulle köra den till Liden där vi skulle på fest, hade Sara där framme med mig, men sen hade jag 2 fulla karlar där b...

Av Kikki - 21 januari 2011 07:42

Ett helt okej pass igår på friskis! :) Blir nog någon mer gång, inte världens bästa musik, men den dög och sista låten var bra, en sån där låt som man blir peppad av så man bara kör på och kan ta ut sig ordentligt :D Imorse provade jag dom här n...

Av Kikki - 20 januari 2011 12:52


  Nytt i garderoben, fyndade på Nellys mellandagsrea! Alltid velat haft den här tröjan också!  :) Blev ju inget av med den där nyårsklänningen eftersom den kom EFTER nyår :/ men det var ju bra på ett sätt så fick jag den här tröjan och pengar till...

Av Kikki - 20 januari 2011 10:15


Kan inte dagis börja sätta upp lappar när det går magsjuka? Vet ju själv att toppen av detta skit brukar vara i januari, men eftersom det gick så mkt magsjuka på Albins dagis i november/december så trodde jag det skulle vara slut där MEN idag fick ja...

Ovido - Quiz & Flashcards