K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Direktlänk till inlägg 9 december 2007

Namnsdag!

Av Kikki - 9 december 2007 14:33



Ja, idag har man då namnsdag, Anna :) Jag hade helt glömt bort det, men sen när jag läste Carros blogg om att hon också hade namnsdag och att det var Anna så har ju faktiskt jag också namnsdag idag (a) Så grattis till mig och Carro! Ja just, Ronja heter ju också Anna i andranamn, så grattis till Ronja med ;)


I fredags så kom Kricka (tommys kusin) och kollade på idolfinalen med mig och Tommy. Marie var väll en bra vinnare. Men jag tycker lika gärna Amanda borde vunnit. Hon är speciell Amanda på något vis och lite "egen" vilket jag tycker är så härligt! Jag och Kricka var rätt överens om att Amanda borde vunnit, men Tommy däremot ville verkligen inte det, och han fick ju som han ville också. Men Marie var ju klart bäst på Vinnarlåten :) Tråkigt att Idoltiden är över =/


Tommy och Kricka satt även och drack under Idol och sen när klockan var 11 så skulle Kricka kolla när bussen gick.  MEN DÅ HADE SISTA BUSSEN GÅTT!  Så då fick såklart jag skjutsa ner Kricka till stan med en rätt full Tommy i framsätet. Usch, det var en hemsk resa, med en svår bil att köra. Hade en polis sett mig hade jag blivit av med körkortet kan jag lova. Volvo är lätt bäst att köra (a) Men jag vänjer mig nog vid Tommys bil med tiden hoppas jag ;p


I lördags så sov vi länge, och sen åkte vi och handlade mat. När vi kom hem lagade vi mat, kycklingwok med nudlar. Tommy var helt säker på att man skulle koka nudlarna innan man la i dom i woken, och han trodde ALDRIG att det skulle funka att göra som jag gjorde. Men det gick hur bra som helst, och det medgav han sedan också ;)

Vid halv 7 gick vi på bio, Leon. Den var bra, men hemsk. Sen åkte vi bara hem och tog det lugnt, och jag var på hur dåligt humör som helst, som vanligt. Men blev bättre senare iaf, Danne och Johan kom förbi en stund också :)


Idag hann vi inte med så mkt, jag åkte hem vid 1 tiden och nu sitter jag bara här och hade tänkt börja LITE på religionsuppgiften som jag inte ens börjat på (a). Men behöver syrrans hjälp med det och hon är inte hemma så jag får kanske vänta med det till senare ikväll (a).

Ikväll ska också hela min familj iväg på någon julkonsert. Jag är verkligen inte så mkt för konserter, men det kan nog bli mysigt ändå :)


Sen ikväll blir det popcorn och mys med syrran hoppas jag.


Nu är det bara 2 veckor kvar i skolan, och jag ska verkligen försöka kämpa mig igenom dom utan att vara borta så mycket. Har varit borta väldigt mycket senaste tiden, men det har inte varit med mening. Hade gärna gått i skolan mer om jag haft den där energin som krävs =/

Imorrn hinner man dock bara med en halv religionslektion, för imorrn har jag och Anneli tid både på Ego och Friskis för intervjuer till vårat projektarbete :)


Men nu ska jag gå och städa lite tror jag.

 
 
Ingen bild

annie

9 december 2007 15:52

grattis gumman :) vilken mysig helg:P tack för skjussen igår ! ni va bäst

 
Emilia

Emilia

10 december 2007 16:12

Grattis :D:D Haha jag heter också Anna xD

http://ailimeybevid.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kikki - 21 januari 2011 20:09

Nu har jag fått hem min älskade dator ;) I och med det känner jag också att jag, som vanligt vill vara jobbig med er, och byta blogg IGEN! Jag vet ju själv att det är blogg.se det ska vara för bloggplatsen tröttnar man på när man inte kan hålla på me...

Av Kikki - 21 januari 2011 14:27

    Här är Tommys bilhistorik, när vi blev tsm hade han den där lilla röda. Mycket roliga äventyr med den. Glömmer aldrig när JAG skulle köra den till Liden där vi skulle på fest, hade Sara där framme med mig, men sen hade jag 2 fulla karlar där b...

Av Kikki - 21 januari 2011 07:42

Ett helt okej pass igår på friskis! :) Blir nog någon mer gång, inte världens bästa musik, men den dög och sista låten var bra, en sån där låt som man blir peppad av så man bara kör på och kan ta ut sig ordentligt :D Imorse provade jag dom här n...

Av Kikki - 20 januari 2011 12:52


  Nytt i garderoben, fyndade på Nellys mellandagsrea! Alltid velat haft den här tröjan också!  :) Blev ju inget av med den där nyårsklänningen eftersom den kom EFTER nyår :/ men det var ju bra på ett sätt så fick jag den här tröjan och pengar till...

Av Kikki - 20 januari 2011 10:15


Kan inte dagis börja sätta upp lappar när det går magsjuka? Vet ju själv att toppen av detta skit brukar vara i januari, men eftersom det gick så mkt magsjuka på Albins dagis i november/december så trodde jag det skulle vara slut där MEN idag fick ja...

Ovido - Quiz & Flashcards