K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Kikki - 2 oktober 2007 16:36


JAG VET!


Jag ska inte skriva mer blogg idag, jag har redan skrivit alldeles för mycket. Men jag måste bara berätta att jag och syrran var ute och gick runt sjön nyss. Jag känner mig så duktig att jag orkade ta mig ut. Det var nog 3 veckor sen jag senast rörde mig. I somras var jag och syrran JÄMT ute och gick, det var så mysigt :) Så det var trevligt att återuppleva det idag ;p


NU hoppas jag min mamma kmr hem snart så vi kan göra mat!

Av Kikki - 2 oktober 2007 14:33



Nu har jag varit hemma från skolan alldeles för länge. Jag gör verkligen ingenting här hemma nu, förra veckan låg jag däckad i sängen och mådde hur dåligt som helst. Men nu känner jag mig rätt bra :) Förut låg jag och syrran och kollade på Nya tider och jag pratade med Tommy i telefon. Sen när jag pratat klart så var det dags för syskonsnack. Så jag gick in till Lollos rum och la mig på sängen. Sen helt plötsligt börjar jag verkligen skratta hur mkt som helst och Lollo kollar på mig som om jag vore helt störd, vilket jag är idag. Sen så säger jag " haha, alltså kolla det ser ut som dina byxor är på väg någonstans"  Jag skrattade alltså ihjäl mig åt ett par byxor, då har man tråkigt :o Men det såg faktiskt väldigt roligt ut :)


Förut funderade jag också över hur mkt lättare allt kmr bli när jag får körkort, då slipper jag be mamma om skjuts 24/7. Jag tror hon är rätt less på att behöva skjutsa mig hela tiden, men ikväll ska jag försöka smöra lite. Jag menar, vi kan ju alltid övningsköra också när vi ändå är i farten (a).


Usch, idag känner jag mig verkligen konstig. Hade jag varit med rätt folk nu hade jag kunnat haft skitkul. Men dum som jag var så tog jag mig en hemmadag idag också. Men imorrn då jävlar! Sen så behöver jag träna också :o GE MIG TID!


Idag har jag också städat i mitt rum. Det blev så fint! :D Fast det blir nog stökigt snart igen =/ Men man kan ju alltid försöka hålla det fint, jag tänkte nog försöka ta hem Tommy i veckan om han har lust så då är det bra om det kan fortsätta vara fint i mitt rum.


Nu ska jag snart sluta dryga mig, jag ska bara säga att jag nästan är klar med min labbrapport nu med. Men jag har lite problem, jag förstår ingenting av slutdiskussion och analys. Jag har ju liksom skrivit om hur vi gjort och hur resultatet blev men hur gör man sen då? HJÄLP!


Seriöst...nu sitter jag och skrattar åt mig själv. Det här är hemskt, jag har varit instängd för länge nu. Jag behöver friheeet! NU känner jag mig nästan som när jag var liten, då kunde jag verkligen sitta och skratta åt mig själv och min dåliga humor. Men jag har alltid varit en skrattare, och det är jag stolt över!

Av Kikki - 2 oktober 2007 10:31



Det var faktiskt skitkul att ha körlektion idag :D Vi övade mest filkörning och min körlärare tyckte jag var så duktig och trodde verkligen jag skulle klara uppkörningen första gången. (Jag har suttit och sagt hela tiden att jag aldrig kmr klara uppkörningen när jag haft körlektioner)


Men en gång höll jag faktiskt på att halvdö då min körlärare sa åt mig att jag skulle köra mot E14 en sekund innan man skulle svänga av dit. Så då vart det lite småpanik och ett körfältsbyte i all panik. Men det gick bra :)


Imorrn har jag två dubbellektioner, en på morron och en på eftermiddagen :) Då blir det motorvääg, äntligen! Fast jag har ju kört det med morsan redan men ändå (a). Alltid lika kul med motorväg!


Nu sitter jag här och renskriver filosofin, alltså det blir ju inte precis mkt? Jag lovar att hela min klass säkert sitter och skriver flera A4 medan jag skrivit en sida och mer kommer det inte bli heller! Men det borde ju vara bättre att skriva lite och bra saker än att sitta och skriva flera sidor med en massa skit? Det är väll innehållet som räknas...


Jag har blivit så förvirrad på sistone, nu känner jag inte för dietist längre. Nu är det sjuksköterska som gäller, jag har faktiskt funderat på det i flera år men sen har jag kommit på andra tankar. Men jag vill verkligen jobba på sjukhus! Sen så är det inte lika hög antagning till sjuksköterska som det är till dietist :D Men vem vet, jag kanske kmr ändra mig snart igen? Det finns ju så jävla mycket yrken, hur ska man kunna välja?


Men nu måste jag ringa min sjuksköterska och avboka min tid imorgon eftersom jag har körlektion då jag skulle varit där.


Ikväll blir det Tommy :)


FAN VAD JAG HATAR LÄRARE SOM LÄSER MEJL PÅ FC MEN INTE SVARAR! Hur svårt kan det vara?

Ovido - Quiz & Flashcards