K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg under mars 2008

Av Kikki - 12 mars 2008 18:55


Är med älskling nu! Annars har jag inget att säga.

Av Kikki - 12 mars 2008 11:30

 Usch, vilket skitväder det är idag. Tur att jag kan använda bilen idag eftersom mamma är i Umeå :) Så idag blir det bilen ner till stan senare, jag vägrar gå i det här vädret!


Nu sitter jag hemma och dricker kaffe och äter macka. Ska nog lägga mig i sängen en stund snart och kolla på tv tror jag.


Annika sa även igår att vi skulle ta en massa tester nästa vecka för hon tyckte det var dags för det nu? :s Inte för jag vet vad hon menade med "tester". När jag har tagit blodprover har jag ju alltid fått gjort det uppe på sjukhuset? Aja, men vi får väll se nästa tisdag!


Nästa vecka ska jag till min dietist också! Det känns faktiskt bra för en gångs skull. Brukar inte tycka att det ger så mkt att gå dit men nu har jag lite frågor som jag behöver svar på så det ska bli skönt :)


Jag har även städat av min dataskärm och mitt tangentbord nu, det var så himla skitigt. Men nu är det glänsande rent ;)

Av Kikki - 12 mars 2008 07:55


Jag var verkligen på väg att skita i att gå till Annika igår, åkte hem till Tommy istället. Men SEN vid 20 i 4 så fick jag så ont i magen eftersom mamma blir så ledsen när jag inte går dit och det ville jag ju inte så jag tog bilen och åkte iväg. När jag väl satt där sen så kändes det så himla skönt! Hon förstod verkligen  när jag sa att jag tycker att jag mår sämre nu än när jag vägde som minst eftersom min hjärna funkar så mkt bättre nu och då blir det mer tankar eller hur man ska förklara. Förut var det BARA mattänk hela tiden, att verkligen hålla planeringen som jag hade. Men nu är det så mkt mer..Hon förstod också att jag hade det jätte jobbigt och att det var klokt av mig att lägga ner naturkunskapen eftersom det är så mkt med allt annat. 


Något jag måste försöka få in i mitt huvud är att jag inte är som alla andra. Jag kan inte räkna med att söka in till högskolan samtidigt som de andra i min ålder, och inte räkna med att få lika bra betyg och inte jobba lika mkt och allt sånt där! Annika försökte få in det i mitt huvud, men det har inte riktigt fastnat än. Hon undrade också vad det var som gjorde att jag orkade kämpa. Mitt svar : Tommy! Annika:Ja, himla tur du har honom!

..och det är det VERKLIGEN!


När jag kom hem från Annika igår så kände jag mig inte alls sugen på att göra något. Var på så dåligt humör! Men jag åkte iväg till älskling ändå och här är jag nu också :) Han var så himla underbar igår så jag vet inte vad jag ska säga? Jag förstår inte hur han orkar med mig när jag är som jag är. Men det kommer bli bättre hoppas jag!


Nu sitter jag alltså hos älskling och dricker kaffe och har nyss duschat. Sen ska jag ta och fixa till mig och åka hem en sväng innan jag ska ner på stan vid 2 tiden för att träffa Anneli. Vi ska fixa lite saker inför PA! Sen vid halv 4 blir det stan med Annie, som vanligt på onsdagarna!


Spinningen ikväll vet jag inte hur det blir med. Känns inte som jag kmr ha någon enerig till det efter idag..Får kanske bli imorgon istället. 

Av Kikki - 11 mars 2008 12:08


Jag dör, nej det gör jag inte! Men det känns som det! Marianne (naturkunskapsläraren) ringde nyss och pratade med mamma. När dom pratat klart så kom mamma och pratade med mig om vad hon sa. Jag kan ju fixa det om jag vill, men jag har missat så mycket och jag kommer ALDRIG orka ta igen allt. Sen klagade hon på mina labbrapporter inför mamma kändes det som. Hon hade sagt att det kändes som att jag hade tankarna på annat när jag skrev för det var så osammanhängande, och JA det kanske jag har också!

Jag och mamma kom fram till att jag antagligen får acceptera att jag inte kan räkna med att klara naturkunskapen, och då inte heller få något slutbetyg. Jävla skitsaker! DET BETYDER ATT JAG INTE KAN SÖKA IN TILL SJUKSKÖTERSKA EFTERSOM MAN MÅSTE HA NATURKUNSKAP B!

Jag måste alltså läsa upp naturkunskapen på komvux i höst! Men då kommer jag även få slutbetyg därifrån och då får man inte räkna med idrottsbetyget som jag har MVG i! Vilket betyder att jag kmr behöva läsa ett extra ämne. Jag orkar inte tänka, för det är så mycket jag måste fixa och jag har absolut ingen energi till det. Hur ska allt det här sluta? Jag kommer aldrig komma någonstans..Jag kommer sitta här om 10 år och sitta och tycka synd om mig själv för jag inte fixade skolan så bra som jag borde medan resten av min släkt har välbetalda jobb och världens perfektaste liv!


KUL att göra om allt som jag faktiskt hade gjort. Jag hade ju till och med fått VG på ett prov, och det har jag aldrig fått i naturkunskap. Men allt ska ju jävlas med mig så det var väll inget ovanligt.


Nu känns den här dagen ännu mer sämst. Sen kanske jag ska säga förlåt till min kära familj för att jag aldrig är i skolan. Jag förstår att ni tycker jag borde kunna gå ner på någon lektion iaf, men det känns så jävla jobbigt och jag gör vad som helst för att slippa det.


Känner absolut ingen lust att sitta och prata om mitt liv idag med Annika och inte heller göra en massa övningar med min sjukgymnast. Jag känner inte för ett skit idag!



Av Kikki - 11 mars 2008 09:48

Det var den solningen det, skönt var det iaf! :)


Nu sitter jag här och äter frukt. Det känns inte alls bättre idag som jag trodde det skulle göra. Hela dagen igår var så konstig, jag kände inte alls igen mig själv, och så känns det idag också. Jag gör allt fel! Men jag orkar inte bry mig, för det verkar ju ändå inte spela någon roll längre..







Av Kikki - 11 mars 2008 07:08


BARA för att jag för en gångs skull var på väg att kunna somna om när älskling åkt iväg till jobbet så fick jag inte göra det. Älskling ringer 2 minuter efter att han gått ut genom dörren och jag har gått och lagt mig igen. Då kommer han inte upp med bilen, eftersom det är en liten backe för att komma upp för vår avfart. Först så provade jag bara att skjuta på men det gick inte. Så då gick jag in och fixade grus av pappa, och sen kom han upp utan problem! Den där friska luften gjorde mig även pigg så här sitter jag! Men ska ta bilen ner till stan snart och sola :)


Har så jädrans ont i foten idag med =/ Måste nog gå på spinning istället, det belastar inte foten så mkt som en massa hopp gör. Så imorgon får det bli spinning. För idag måste jag ha en vilodag. Tränade ju både i söndags och igår så jag är rätt trött i kroppen.


Idag är det även jag i fokus i två timmar! Först sjukgymnasten på sjukhuset och sen traska vidare ner till Annika för prat :)


Även att jag inte fick se Dr Phil igår, ville verkligen se det. Hann se typ 10 minuter men sen kom älskling hit och han tkr inte om att jag kollar på sånt där. Om han har rätt eller inte har jag ingen aning om!

Av Kikki - 10 mars 2008 17:16


Nu kmr nog sista blogginlägget för idag i allafall! Ska åka och hämta Sara vid 6 tiden sen och då bär det av till friskis för att få lite puls! Hoppas Jessica är frisk idag bara. Förra måndagen var det ju inte pulspasset :/


Sen blir det bilen hem snabbt som attans för att inte missa Sjukhuset ;) Eller om jag kanske ska se på Dr Phil idag.. Svårt att välja, blir nog en kvart på vardera.


Imorgon tror jag att jag ska försöka gå upp i vettig tid och ta en promenad ner till stan för att sola lite. Sen kanske jag borde ta och börja läsa lite i den där TJOCKA boken vi ska läsa på svenskan. Den är ju över 300 sidor! Jag HATAR verkligen att läsa, har inte läst en bok på flera år nu!


Men nu ska jag byta om till träningskläderna tror jag och städa undan lite!



Av Kikki - 10 mars 2008 12:22

Ja, ni får stå ut med mycket blogginlägg idag. Jag har tyvärr inget bättre för mig än att skriva här ;)


Nu har jag rensat min garderob iaf så kläderna kan hänga fritt. Förut så var allt typ bara inknövlat. Hittade en massa gamla brev också från när Annie och jag jämt skrev brev till varandra när vi var små, haha! Kul att läsa kan jag lova! Det stog typ "Jag samlar på kapsyler, glasspinnar" och "Min favorit mat är fläskfilé med ris och spagetti och köttfärssås"


Idag känns det också precis som för ungefär ett år sen. Det känns jätte konstigt allting, men det går inte att förklara =/ Men min hjärna är ute på äventyr idag tror jag..


En timme kvar till nya tider! Så nu ska jag få iväg lite mejl till mina lärare så jag och mamma kan få tid till något möte med dom. Sen ville Kurt att jag skulle skriva ner vad jag oroar mig för när det gäller att komma tillbaka till skolan. Det skulle jag ju kunna skriva en uppsats om.. Kurt var verkligen så himla gullig imorse :) Tur att det finns en del bra lärare iaf. Även att jag fick MVG på min samhällsuppsats!!! Den var ju sämst?


Men nu blir det till att nörda fc!




Ovido - Quiz & Flashcards