K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Trasig dator och oroliga föräldrar!

Av Kikki - 27 december 2010 08:03

Igår hände det som inte får hända. Min dator ville inte samarbeta. Hade en trevlig kväll hos mamma och pappa med god mat, sen när vi kommer hem och jag ska starta min dator så blir det bluescreen hela tiden, och hur jag än gör så kommer jag inte in på datorn. Höll fan på att bryta ihop, för det där var fan droppen och det sista det finns tid och pengar för att fixa. Jag har knappt haft datorn ett halvår! Blev så jäkla arg så Tommy blev nog rädd för mig och skulle försöka med allt. Han ringde Kricka så han ska komma hit på tisdag och kolla på den iaf, jag hoppas verkligen det går att fixa. Lovar att jag inte pallar om den inte går att rädda, inte bara för pengarnas skull, utan precis ALLT ALLT ALLT ALLT ALLT ALLT finns datorn! ALLA BILDER på Albin, ALLA skolarbeten, som tur nog är inskickade iaf, men ändå. Lovar att Siba fan får ge mig en ny dator om inte Kricka får till den, för dom kan inte sälja skitdatorer som pajjar efter ett halvår! Ja, jag är arg!   


Nu får man nöja sig med Tommys dator, men jag hatar stationära datorer, så klumpigt. Sen inte nog med det blev det en jäkligt hemsk kväll vad gäller Albin också. Han somnar 8, men vaknar halv 11 och är jättekonstig, jag och Tommy har ALDRIG varit så rädda och oroliga någon gång. Vi hör hur han gnäller från sitt rum så jag går och hämtar honom, antagligen hade han drömt något, för han var inte vaken, men sov inte heller. Skitskumt. Fick ju inte kontakt med honom heller förrän efter några låååååånga minuter, kanske bara var en minut, men kändes ju som 1 timme nästan. Sen var han liksom så ryckig, eller hur jag ska säga, och kroppen och hans ögon spelade i olika lag. Kändes som han var helt inne i en annan värld, jag blev helt skakis och kunde knappt göra välling då vi skulle testa ge honom det. Som tur var gick det över efter en stund, men vi funderade ju starkt på om vi skulle behöva åka till sjukhuset för så hemsk var det, och det var inte våran Albin som fanns i dom där minutrarna. Ska ta och skriva om detta i Albins bok, och hoppas att det bara var någon konstig dröm som gjorde honom sådär okontaktbar och konstig. Det var nog det värsta vi varit med om hittils, inte skrämma mamma och pappa sådär Albin!   

Idag ska vi vara inne och leka med alla nya leksaker, och ha sagostund i Albins tält.

Såhär har Albin börjat ligga nu, med benet över det andra. Är man cool så är man!


     


 
 
Anna

Anna

27 december 2010 09:13

Låter som epilepsi, värt att kolla upp då det är viktigt med medicinering! Hur som helst, om det inte är det så låter det ju hemskt! Tycker ni ska försöka åka in till primärvården eller bvc så snabbt ni kan.

http://annasara.net

 
Caroline

Caroline

27 december 2010 15:22

Nattskräck, eller Pavor Nocturnus, kännetecknas av en intensiv rädsla som tar sig uttryck i ett plötsligt uppvaknande, samt reaktioner som kraftigt skrikande, svettningar, hög puls och förvirring. Under attacken, som vanligtvis varar fem till femton minuter, är barnet oftast okontaktbart och mycket svårväckt, trots att ögonen kan vara öppna. Efteråt minns han eller hon för det mesta ingenting av det som hänt, förutom en känsla av rädsla som kan dröja sig kvar.

Kan de vara de?

http://norbergcaroline.blogg.se

 
Emma Viklund

Emma Viklund

28 december 2010 21:55

Trist med datorn :( Hoppas ni får någon ordning på den!!

Läskigt med Albin :( Hoppas det inte är nåt allvarligt utan bara nattskräck eller så...

Vilka härliga bilder på lilleman, han ser så cool ut haha :) Härliga unge!!

http://emmashjartan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kikki - 21 januari 2011 20:09

Nu har jag fått hem min älskade dator ;) I och med det känner jag också att jag, som vanligt vill vara jobbig med er, och byta blogg IGEN! Jag vet ju själv att det är blogg.se det ska vara för bloggplatsen tröttnar man på när man inte kan hålla på me...

Av Kikki - 21 januari 2011 14:27

    Här är Tommys bilhistorik, när vi blev tsm hade han den där lilla röda. Mycket roliga äventyr med den. Glömmer aldrig när JAG skulle köra den till Liden där vi skulle på fest, hade Sara där framme med mig, men sen hade jag 2 fulla karlar där b...

Av Kikki - 21 januari 2011 07:42

Ett helt okej pass igår på friskis! :) Blir nog någon mer gång, inte världens bästa musik, men den dög och sista låten var bra, en sån där låt som man blir peppad av så man bara kör på och kan ta ut sig ordentligt :D Imorse provade jag dom här n...

Av Kikki - 20 januari 2011 12:52


  Nytt i garderoben, fyndade på Nellys mellandagsrea! Alltid velat haft den här tröjan också!  :) Blev ju inget av med den där nyårsklänningen eftersom den kom EFTER nyår :/ men det var ju bra på ett sätt så fick jag den här tröjan och pengar till...

Av Kikki - 20 januari 2011 10:15


Kan inte dagis börja sätta upp lappar när det går magsjuka? Vet ju själv att toppen av detta skit brukar vara i januari, men eftersom det gick så mkt magsjuka på Albins dagis i november/december så trodde jag det skulle vara slut där MEN idag fick ja...

Ovido - Quiz & Flashcards