K i k k i    /    Mamma till Albin - 090708

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Kikki - 14 januari 2011 14:14

Sådärja, nu ska vi klara oss i helgen ;) Ja, jag är ju PEZ galen! Känner mig bättre nu med humöret också, var lite less och irriterad imorse, men nu mår vi bra! :)


Har inte gjort klart pluggandet helt, men så svårt när man tkr att man skrivit allt men ändå ska komplettera? Men har gjort hälften, så fixar jag det sista på söndag eller måndag. Nu ska jag slappa lite, och sen ska jag försöka mig på att göra egen pizzadeg, brukar ju köpa pizza kit, men nu får det vara nog med det. Mycket godare med egen deg, får ringa mamma om jag inte hittar något bra recept. För mammas hemmagjorda pizza är bäst!   Tommy är alltid så skeptisk när jag ska prova något nytt, så även nu, så jag har press på mig..

 

Upd 17.05: Ja, men jäklar vad god pizzan blev :D Nu blir det hemgjord deg hädanefter, Tommy älskade det också ;)

Av Kikki - 14 januari 2011 08:06

Äntligen fredag, inte för det lär hända något kul i helgen, men ändå. Klara ska ju ha födelsedagsfest imorgon, men det får man snällt skippa :/


Albin är på dagis nu i allafall och jag har druckit kaffe och ätit frukost. Har nyss mejlat naturkunskapsläraren, måste ha målen osv, sen har jag förhoppningsvis böckerna till Naturkunskap B, kursen som jag ska börja "pröva" i. Det gör man i slutet av februari vilket betyder att det är mer än dags att sätta igång NU, eller på måndag kör jag igång! :) Sen på prövningstillfället i maj tar jag Naturkunskap A och Samhälle A! 1500 kr i sjön..men vill man något så är det absolut värt det!   


Fick även tillbaka alla delar av tentan igår, var ju 3 delar i en av kurserna. 2 av delarna klara och godkända, MEN en del var det några frågor som ska kompletteras, så det måste jag få ordning på idag. Drygt, men men. Sen i eftermiddag ska jag åka till hemmakväll och köpa en stor godispåse till ikväll.


Slutligen så ska jag bara tipsa er om en jättebra film jag och Tommy såg igår. Verkligen jättebra, MEN HEMSK! Men ladda ner "Shelter" om ni behöver en film till ikväll ;)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards